Ražani štapići


Već godinu dana sam na posebnom režimu ishrane.  Nakon testa  intolerancije na hranu iz menia su mi izbačene brojne namirnice. Vremenom  većina je vraćena jer se organizam „očistio“.  Upotreba ražanog brašna i beskvasnog hleba je zdrava navika  koju je prigrlila cela moja porodica (mada se  ne odriču mekanih belih kiflica). Ovo je jedan od najboljih recepata koje sam do sada isprobala.


Potrebno:
2 šolje ražanog brašna
½  šolje  griza od Krupnika (Dinkel ima ga u DM-u)
1 kašičica soli
1 kašičica praška za pecivo
½ šolje susamovih semenki
½ šolje ulja(maslinovo je najbolje)
1 šolja vrele vode
Krupna morska so, semenke i zrna za dekoraciju.

Priprema:
Rernu uključiti na 250C
Sve spojiti i zamesiti gusto , lepljivo testo.
Rukama oblikovati štapiće i ređati ih na peka papir.
Štapiće premazati uljem, posuti krupnom morskom solju i semenkama.
Peći 15-20 min dok lepo porumene na donjoj rešetci u rerni.


Ovaj recept je podoban za prilagođavanje sopstvenom ukusu. Umesto griza od Krupnika može se koristiti kukuruzno brašno,  pahuljice od ovsa, ječma, raži... Može se koristiti integralno brašno, ječmeno, heljdino ili od svake vrste po malo. Takođe možete dodati kašičicu meda ili šećera, a uz dodatak malo limunovog soka prašak za pecivo možete zameniti sodom bikarbonom . Takođe semenke mogu biti od lana, bundeve...

Ja lično više volim hrskavu koricu, zato ovu smesu pravim u formi štapića (korice na pretek). Međutim možete po sopstvenom izboru praviti veknice, vekne ili peći hleb u kalupu za hleb (12cmx25cm). U tom slučaju pecite nešto duže oko 30 min.
Prijatno!

Comments

Popular Posts