Sibirski peljmeni

    Već neko vreme volim da pratim emisiju “Dođi na Večeru” na Prvoj televiziji. Često se od srca nasmejem komentarima voditelja i ispadima pojedinih takmičara. Većinu recepata sam već videla ili probala. Međutim desi se  da naučim i otkrijem nešto novo. Pre dve nedelje jedna od takmičarki je predstavila ruski specijalitet peljmene. Mada je imala problema sa izradom istih, gosti su oduševljeno klopali i pohvalili njene Sibirske grudvice. To je bilo dovoljno da potražim recept na internetu, jer  mi njen recept nekako nije ulivao poverenje. Kao i inače sjajan recept sam našla na Coolinariki. Predstavljam vam Sibirske peljmene!!!
Recept možete pogledati ovde 



    Odmah da napomenem Peljmeni nisu teški za napraviti. Naprotiv trebalo mi je ukupno 15 minuta  da napravim testo, fil i da operem sudove sa  sve raspremanjem kuhinje :-). Ono na šta treba biti spreman ukoliko ih pravite sami, jesu sati dok ih sve uvijete. U ovom trenutku zaista mislim da se isplati investirati u kalup za raviole ukoliko planirate da ih češće pravite. Moji asistenti su vrlo brzo gubili interesovanje tako da sam ostala sama sa brdom testa. Ali  nekako se izborih :-).

Potrebno:
Za testo:
650 g brašna (originalan recept je tražio 700g oštrog brašna, ja ga nisam imala kod kuće, a nije mi se izlazilo po vejavici do prodavnice)
2,5 dl vode
1 jaje
1k.k. soli
2 s.k. ulja

fil:
1 kg mlevenog mesa(koristila sam čistu junetinu)
1 veća glavica crnog luka
1-2 češnja belog luka
1 jaje
so,biber
malo čilija

Priprema:
Pola količine brašna sipati u posudu.
Na sredini napraviti  udubljenje  i tamo sipati jaje, vodu, ulje i so.
Sjediniti smesu pa dodati preostalo brašno.
Zamesiti  meko elastično testo.
Ostaviti pokriveno u posudi, na sobnoj temperaturi sat vremena.
Dok testo odmara pripremiti nadev. Izblendati crni i beli luk sa jajetom i začinima.
Meso sipati u posudu, dodati izblendanu smesu  i zamesiti fil.
Prekriti i ostaviti sat vremena u frižideru.

    Otkinuti komad testa veličine jabuke. Rastanjiti oklagijom na 5 mm debljine. Modlicom za vanilice iseći krugove. Ostatak testa vratiti u posudu. Kružiće dodatno rastanjiti na 2-3 mm debljine. Rastanjivati jedan po jedan. Na svaki kružić staviti po kašičicu smese sa mesom.
 
    Preklopiti , prvo po sredini spojiti pa onda sa strana (meni je tako bilo najlakše). Krajeve saviti unazad i spojiti. Nije potrebno premazivati ni sa čim jer je testo pomalo lepljivo i kada se dobro pritisne lepo se zalepi. Ukoliko  želite možete ponovo saviti krajeve i pritisnuti, mada mislim da zaista nema potrebe. Uvaljati u brašno i ređati na brašnom posutu posudu.
U ovoj fazi peljmene možete staviti u zamrzivač sa sve posudom, pa kada se zalede prebaciti u kesu.


Posoljenu vodu ili još bolje supu staviti da provri. Dodati peljmene i kuvati ih JOŠ 3 minuta pošto isplivaju.

Peljmeni se služe uz supicu u kojoj su kuvani, supici možete dodati malo kečapa, tomatina, origano... Nama se ova varijanta najmanje dopala.
Ono što se svima dopalo su peljmeni preliveni  sosom od kisele pavlake i belog luka. Njam, njam...
Pustite mašti na volju i isprobajte nove kombinacije:
Majonez+kečap; ulje+sirće; ajvar;

Od ove smese bi trebalo da ispadne 150-200 komada peljmena.

    Summa summarum Moja porodica ima podeljena mišljenja prema peljmenima. Deo u manjini (moja starija ćerka i ja) smatra da su peljmeni veoma ukusni i da uz neku salaticu zaista predstavljaju dobar ručak. Većina (moj suprug, sin i mlađa ćerka) ne nalaze ništa posebno u peljmenima. Bilo mi je pomalo žao tolikog truda. Kažu što bolja domaćica to sitniji peljmeni. Ja sam se potrudila, bili su mi veoma sitni. Možda nije trebalo baš toliko da se dokazujem :-).

    Znaju da zasednu na želudac, pa budite pažljivi oko količine pojedenih peljmena. Kažu da je 15 komada dovoljno za prosečnog muškarca, a 10 više nego dovoljno za prosečnu ženu. Ja sam pojela 5 i bilo mi je mnogo. Praviću ih opet, verovatno sa drugačijim punjenjem. Mogu se puniti sirom, pečurkama, krompirom. Poslednje nisu pogodne za zamrzavanje. Samo treba prvo da nađem kalup za raviole.


Citiraću autora ovog recepta peljmeni su :”Klopa za medvede,zmajeve,tigrove…..toliko su jaki! :)))) Ali su NJAM!!!”





Comments

Popular Posts