Pita sa pečurkama i sirom



Još jedna u nizu sjajnih pita. Kada sam prvi put pročitala recept nije mi baš ulivao poverenje. Ideja mešanja sira i pečuraka nekako mi nije zvučala ubedljivo. Međutim, želela sam da isprobam nešto novo i drugačije. Nisam se pokajala. Recept je od Jafi sa coolinarike i zaista moje iskrene preporuke za ovu pitu. Odlična je i topla i hladna, pa je sjajna za dečije rođendane i proslave.

 
Pita sa pečurkama i sirom
Potrebno:
1/2 kg šampinjona
glavica crnog luka
čaša kisele pavlake
200g feta sira (ja sam koristila sitan sir)
4 jajeta
so, biber
1/2 kg kora za pitu 
 preliv:
1 dl ulja
1 dl vode
2 kašičice praška za pecivo


Priprema:
Luk iseckati i propržiti na malo ulja (dok postane staklast). Pečurke očistiti i iseckati na listiće. Dodati luku i dinstati dok omekšaju. Začiniti po ukusu.
Za to vreme u blenderu (multipraktiku...) izmiksati jaja sa sirom, pavlakom i kašičicom soli.
Ulje i vodu pomešati i staviti da provri. Dodati prašak za pecivo.
Pleh 21cm x 35cm podmazati sa malo ulja.
Staviti koru, pa je zaliti sa malo preliva. Na to staviti sledeću koru i po njoj rasporediti fil od pečuraka. Prekriti pečurke sledećom korom i zaliti je prelivom. Preko nje staviti sledeću koru i po njoj fil od sira. Ponovo prekriti korom koju zalivamo prelivom.
Znači :  kora - preliv - kora / pečurke / kora - preliv - kora / sir / kora - preliv - kora....
Trebalo bi da se 3 puta ponovi fil od pečuraka i fil od sira, a između svakog fila ide kora sa prelivom.  Poslednji je fil od sira. Pita se iseče na kvadrate željene veličine (ja sam 4x6 kvadrata) i prelije filom od sira. 
Tada se uključi rerna na 250C*, da kore upiju filove. Kada se rerna ugreje ubaciti pitu na 15 min, a zatim temperaturu smanjiti na 200C* i peći još 15 min. Pita treba lepo da porumeni. Pečenu pitu preliti sa malo preliva i vratiti u isključenu rernu na 5 min.
Ostaviti da se malo prohladi pa iseći pitu. Odlična je uz šolju hladnog jogurta, mada ni sa pivom nije loša za stariju "decu".


Comments

Popular Posts