Krempita



Kao dete mnogo sam volela subotu. Subota je bila rezervisani samo za mamu i mene. Šetale bismo Bulevarom, razgledale izloge, odlazile u bioskop i pred povratak kući obavezno svratile u poslastičarnicu. Mama je uvek za sebe uzimala šampitu, a ja krempitu.
Dugo sam tražila recept koji u dovoljnoj meri liči na krempite mog detinjstva. Sasvim slučajno u jednoj reviji naletela sam na starinski recept. Recept koji se dugi niz godina spremao u kafani blizu jednog beogradskog pozorišta. Recept koji se prenosio bukvalno sa varjače na varjaču, jer je svaka kuvarica koja bi počinjala karijeru u tom restoranu morala prvo taj recept da nauči. Bio je potpuno drugačiji od svih recepata koje sam probala. Bez brašna i umućenih belanaca...Odlučila sam da ga isprobam isto veče, ali je isečak iz novina prosto nestao...
Prošlo je više od tri godine od tada. U međuvremenu preselili smo se u novi stan i u svom tom tumbanju i sređivanju iskrsao je i moj famozni recept. Na žalost, verovatno u cilju uštede prostora, nisam sačuvala ceo članak...zato je jedna kafana i jedno pozorište, jer me pamćenje ne služi tako dobro.
U svakom slučaju imala sam mere, imala sam postupak, ali... Trebalo je žumanca, mleko i želatin kuvati na pari 30 min, ali kuvanje želatina se kosi sa svim mojim pređašnjim znanjem o njemu. Zato sam potražila pomoć interneta i u moru recepata iskrsao je jedan veoma sličan receptu koji imam. Iskoristila sam postupak pripreme fila i bila oduševljena rezultatom. Penaste, lagane, prelepe krempite.

Potebno:
7 jaja
100g šećera
 ½ l mleka
20g želatina (2 kesice)
2 kesice vanilin šećera
200g krem šlaga (C krem šlag sa ukusom slatke pavlake)
½ l mleka za šlag
250g lisnatog testa
pleh 20cm x 30cm

Uključiti rernu da se zagreje na 200 stepeni.
Lisnato testo
podeliti na dva jednaka dela i ostaviti da se lepo razledi na sobnoj temperaturi. Prvi deo testa razviti na peka papiru u koricu velicine 20*30 cm. Prebaciti na pleh od rerne i izbockati viljuskom. Peci u zagrejanoj rerni oko 12 minuta ili dok lepo ne porumeni. Drugi deo testa takođe rastanjiti na peka papiru, ali ga iseći na kvadrate željene veličine. Ja sam isekla na 4 x 6 kvadrata i krempite su bile sasvim lepe veličine. Pečenu koru staviti na žicu od rerne da se hladi, a na pleh staviti drugi deo testa te i njega ispeći na isti način. Ostaviti kore da se ohlade.  

Želatin preliti sa 1 dl hladne vode i ostaviti da nabubri.
Žumanca umutiti sa šećerom. Razrediti sa 1 dl mleka. Ostatak mleka staviti na vatru i ostaviti da provri. U vrelo mleko sipati smesu od žumanaca, kuvati dok smesa ponovo ne provri i zapeni. 
smesa sa žumancima kako vri i peni
 Skinuti sa vatre, dodati nabubreli želatin i žicom mešati dok se želatin u potpunosti ne istopi. Ostaviti smesu da se prohladi, a zatim je premestiti u frižider da se potpuno ohladi i stegne. Promešati smesu svakih 30-ak minuta. U početku će smesa biti potpuno retka, nakon nekog vremena počeće da se hvata "korica" na površini, a zatim ce smesa postajati sve gusca. Kad kuvana žumanca postignu gustinu pudinga (tek skuvanog) smesa je spremna za mešanje sa slatkom pavlakom. Ne čekati da se skroz stegne, jer je onda teško lepo sjediniti sa šlagom.
Ne ovako!!!, previše se steglo
Izmiksati čvrst šlag, dodati želatinastu smesu i sve zajedno dobro izmiksati.
Koru od lisnatog testa staviti na dno pleha (20cm x 30 cm). Po potrebi malo iseći da bi lepo leglo. Sipati fil preko kore. Krempitu iseći lagano nožem na onoliko delova koliko je iseckanih kvadrata od lisnatog testa. Poređati kvadrate po površini I krempitu ostaviti par sati u frižederu.
Posuti šećerom u prahu pred služenje.
Njam, njam...

 Belanca malo posoliti I spakovati u zamrzivač. Pre upotrebe ostaviti ih na sobnoj temperaturi da se razlede i koristiti.

Recept čiji sam postupak pripreme fila primenila možete pogledati na sjajnom blogu






Comments

Popular Posts