Keksići ili kako zabaviti klince sa boginjama

Boginje su deo odrastanja. Za Varičele kažu da spadaju u grupu izuzetno zaraznih virusa. Pa ipak nama je trebalo punih 8 godina da ih ulovimo. Probali smo svakakve kombinacije i tajminge u odnosu na izbijanje ospica kod zaraženih, ali sve bez  rezultata. Ove zime smo imali sreće i svo troje dece je odjednom preležalo boginje. Našoj sreći nije bilo kraja, nažalost klinci nisu delili oduševljenje mame i tate. Sasvim razumljivo! Zato je mama smislila način kako da  zabavi i animira klince, te im tako bar malo olakša mukice :-)

keksić sa boginjama

Keksići su standardni Minjin recept za kolačiće od đumbira i originalan recept možete pogledati ovde. Ovaj put probali smo varijantu sa kakaom i zajednički poradični stav je: da nam se više sviđaju one bez kaka-a.


Kolačići od đumbira

Potrebno za testo:
200 gr maslaca
100 gr šećera
1 jaje
1 žumance
½ praška za pecivo
400 gr brašna
1 kašičica đumbira
2 kašike kakaa (po želji)

Izmiksati maslac i šećer, zatim dodati jaje i žumance. Sjediniti brašno, prašak za pecivo, đumbir i kakao (ako želite tamnije keksiće), dodati prethodnoj smesi i zamesiti testo. Ostaviti testo 30 minuta na hladnom mestu.
Na pobrašnjenoj radnoj površini razvući testo na 5 mm debljine, zatim raznim novogodišnjim modlicama, kao što su pahulja, Sneško Belić, jelkica, zvezde itd, vaditi keksiće. Složiti na papir za pečenje i peći u zagrejanoj rerni na 200 °C oko 10 minuta. Pečene kolače ostavite par minuta da se prohlade u plehu a onda ih izvaditi na rešetku da se kompletno ohlade.

A sada moje veliko otkriće. Već sam pisala o tome kako ne volim živa jaja. Salmonela je užasna i izbegavam i najmanji rizik da se meni drage osobe zaraze. Royal icing se sprema sa živim belancima. Uvrežena je zabluda da se Salmonela nalazi samo u žumancima i na površini ljuske jajeta. NE, Salmonela može da se nađe i u belancima. Zašto se kockati?  Već sam isprobala kuvanje na pari belanaca što se pokazalo kao veoma uspešan eksperiment. Međutim, otišla sam još dalje. Probala sam da skuvam belance za royal icing  u microtalasnoj. Oduševila sam se rezultatom! Pogledajte, ništa lakše!


Kraljevska glazura (Royal icing)
1 belance
3 kašike kristal šećera
150 gr šećera u prahu 
1 kašika limunovog soka 
½ kašičice gustina


Belance blago ubutati sa 3 kašike kristal šećera. Koristiti činijicu podobnu za  micro. Micro podesiti na 600W, staviti belance na 20 sekundi. Izvaditi, promešati, pa vratiti ponovo na 20 sekundi. Proveriti pod prstima da li se oseća šećer. Meni se posle ovih 40 sekundi nije više osećao, tako da sam zaključila da je to kraj. Ostaviti da se blago prohladi, pa dodati prah šećer, sok limuna i gustin. Izmešati, podeliti i dodati boje po želji. Prekriti prozirnom folijom, da se ne bi sušilo.








Comments

Popular Posts