Knedle sa šljivama


Knedle sa šljivama i generalno testo sa krompirom ili volite ili ne volite. Postoje brojni recepti koji manje-više zaslužuju vašu pažnju. Imala sam recepte toliko komplikovane da bi mi bilo lakše napraviti tortu nego knedle sa šljivama. Pa ipak...kao što sam već napomenula volim da pratim emisiju "Dođi na večeru", jedan mlađi učesnik izabrao je za dezert upravo knedle. Izgledalo je veoma jednostavno, a njegovim gostima se izuzetno svidelo. Činjenica da se radilo o veoma mladom pripadniku muškog pola koji pritom ne pohađa ugostiteljsku školi doprinelo je tome da proradi inat kod mene. Kada može on, zašto ne bih mogla Ja!:-)


Potrebno:
500 g belog krompira
300 g oštrog brašna
200 g prezli
200 g šećera
200 g suvih šljiva
100 g čokolade za kuvanje

Priprema:  
Krompir oljuštiti i skuvati. Izgnječiti kao za pire krompir i pomešati sa brašnom. U nedostatku oštrog brašna pravila sam knedle i sa običnim belim brašnom, bilo je potrebno malo više brašna (oko 50 g).
Šljive napuniti sa pola kockice čokolade i uviti ih testom. Oblikovati knedle.
U dubljoj  šerpi provreti posloljenu vodu. Dodati knedle i kuvati još 5 min pošto isplivaju.
Za to vreme na malo ulja (2 kašike) propržiti prezlu. Paziti da ne pregori.
Knedle vaditi pažljivo rešetkastom kašikom i uvaljati u pripremljenu prezlu. Složiti na tanjir i posuti šećerom.


Prvo sam napravila knedle prema originalnom receptu, a onda sam napravila nekoliko izmena.
Koristila sam zaleđene šljive i napunila sam ih čokoladom. Umesto da kuvane knedle uvaljam u prezlu pa ih pečem još 5 min u rerni ja sam propržila prezlu i u takve uvaljala knedle. Porodica se slaže da je moja varijacija na temu mnogo ukusnija. To je to, veoma jednostavno i brzo. Koliko je ukusno svedoči činjenica da se u proteklih nedelju dana 4 puta našlo na stolu.

Ukoliko nema šljiva od istog testa napravite glistice ili "Čikine brčiće", kako ih je moja nana zvala. 
 



Comments

Popular Posts