Gabon torta


Već neko vreme posmatrala sam ovu tortu kod Gage Grne na njenom blogu. Planirala sam da je pravim, međutim nekako su prioritet uvek imale već isprobane torte. Moja porodica ne voli baš iznenađenja  i  drži se utabane staze. Kada sam nažalost propustila forumsko okupljanje, propustila sam i priliku da probam ovu divnu tortu. Međutim tu su bili komentari mojih dragih forumašica koji su me uverili da sa njom nema greške. Drago mi je što sam ih poslušala. Torta je starog kova. Znači puno čokolade, oraha i margarina (puter bi možda bio još bolji izbor). Jaka je, ali ima leka i za to za one koji ne vole tako jake torte, pogledajte u napomeni. Za sve ostale ne menjajte ništa, torta je savršena baš takva kakva jeste. :-)

 

Potreban materijal:
15 jaja
500g šećera u prahu
500g margarina
300g čokolade za kuvanje
15 kašika šećera
300g mlevenih oraha
3 kašike brašna
malo rendane čokolade za ukrašavanje

Priprema:
Fil
Umutiti 15 žumanaca sa 500g prah šećera.  Skuvati u mikrotalasnoj*. Dodati čokoladu i mešati da se rastopi i sjedini sa smesom. Ostaviti da se ohladi. Umutiti margarin posebno i sjediniti ga sa ohlađenim filom. Od umućenog fila odvojiti 6 kašika u posebnu posudicu. Ostatak fila podeliti na tri dela.
Kora
5 Belanaca malo posoliti i  umutiti mikserom u šam. Dodati 5 kašika šećera i umutiti u čvrst sneg. Pomešati 100g mlevenih oraha sa 1 kašikom brašna. Lagano žicom ili spatulom umešati u sneg od belanaca. Na kraju dodati i 2 kašike fila, takođe ih lagano umešati u smesu. Pleh f28 postaviti peka papirom. Smesu izliti u pleh i peći 20 minuta na 200C. Proveriti da li je dovoljno pečeno pomoću čačkalice.**.
Ponoviti postupak još 2 puta, kako bi se dobile 3 kore. Kore ostaviti da se ohlade.

Slaganje:
Na tacnu postaviti koru, premazati je 1/3 fila. Ponovo kora – 1/3 fila. Kora-1/3 fila, kojim premažemo tortu i sa strane. Odozgo narendati čokoladu, posuti mlevenim orasima ili kako sam ja u ovom slučaju preliti čokoladnom glazurom.
Ostaviti preko noći u frižideru. Torta je čvrsta I pogodna za prekrivanje fondanom.ž


 Napomena:
Torta je veoma jaka. Ukoliko niste baš ljubitelji takvih torti Gabon tortu možete prilagoditi svom ukusu tako što ćete umutiti 250ml slatke pavlake i lagano umešati u fil. Pavlaku dodati nakon što ste odvojili 6 kašika za korice. Fil će postati penastiji i lakši.

* Smesu staviti na 600w 1 minut, izvaditi i promešati. Postupak ponavljati dok se fil ne skuva. Kada  ostane trag  kašike u smesi fil je gotov.

**čačkalicu zabosti u sredinu pleha, ukoliko je čačkalica suva kada se izvuče kora je pečena. Ukoliko na njoj još ima tragova testa produžiti pečenje još 5 minuta. Test ponovljati dok čačkalica ne bude čista kada se izvuče

Comments

Popular Posts