Masna pogača

Volim ovakve recepte. U sebi nose duh prošlih dana. Sećanja na sve naše bake i prabake. Na sve one žene koje su svojom snalažljivošću stvorile  neverovatno jednostavna, a ukusna jela.


Sastojci:
½ l vode
40g svežeg kvasca
1 kašika šećera
750g mekog brašna
2 kašičice soli
mast za premazivanje
1  kašičica soli za posipanje

Priprema:
U posudi prosejati 750g brašna sa 2 kašičice soli. Napraviti udubljenje u sredini, dodati 1 kašiku šećera I izmrviti kvasac. Zagrejati vodu da bude mlaka, pa naliti u udubljenje u brašnu. Sačekati da kvasac proradi, pa zamesiti meko testo. Po potrebi dodati još brašna. Meni je bilo potrebno još dve šake brašna. U datom momentu nisam imala vremena da premerim.

Testo pokriti vlažnom krpom I ostaviti na toplom da naraste. Moj trik je da testo ubacim u mikrotalasnu 20 sekundi na 800W. Sačekati dok se volumen testa udvostruči.

Mast izvaditi iz fižidera da omekša.

Radnu površinu posuti sa malo brašna. Testo pomoću oklagije razvuću na dimenzije pleha koji se koristi. Moj je u prvom pravljenju bio standarni od rerne, a u drugom tepsija prečnika 33cm. Više mi se svidelo kada je pleh veći jer je pogača bila tanja I hrskavija. Pleh dobro namazati mašću. Pomoću oklagije testo prebaciti u pleh. Pokriti krpom I uključiti rernu da se greje na 220C. Testo ponovo narasta dok se rerna ne zagreje.
Pomoću pizza sekača zaseći testo na kvadratiće. Ne treba proseći skroz. Premazati razmekšalom mašću i posuti 1 kašičicom soli.
Staviti u rernu da se peče 30 minut. Moja rerna malo slabije peče, pa mi je trebalo dodatnih 10 minuta da se lepo zarumeni.
Ukoliko možete da odolite sačekajte da se malo prohladi pogača, čisto da ne izgorite nepca.
Odlamati komadiće, protrljati ih čenom belog luka I uživati sa čašom hladnog jogurta.
Moj dragi tvrdi da je odlična kombinacija sve ovo plus džem od šljiva. Verujem mu na reč….. 



Recept je otkriven na blogu   Ime hrane

Comments

Popular Posts