Micina - strinina - Blaškina lešnik torta



Nije me bilo neko vreme. Ne znam kako, ali uspela sam. U roku od samo par meseci uspela sam da sredim ne jedan, već čak dva fotoaparata. Da li je u pitanju bio umor ili nepažnja, potpuno je nebitno. Krajnji rezultat su užasno loše fotografije napravljene mobilnim telefonom. Sa takvim fotografijama utihnula je i želja da vam predstavim nove recepte. A bila sam vredna...
Ova tortica neobičnog imena je toliko lepa i ukusna da sam prosto morala sa vama da je podelim. Jednog lepog dana kada mi deda Mraz usliši želju za novim (ili bar polovnim) fotoaparatom ponoviću recept i uslikati je u pravom svetlu. Za sada ne zamerite loš kvalitet slika.


Svoje neobično ime, tortica duguje načinu i lancu ljudi putem kojih je došla do mene. U pitanju je torta stara 20-tak godina. Torta koju je moja Strina Ljubina dobila od koleginice sa posla Blaške, a čiju svesku sa receptima trenutno prelistava njena ćerka Mica. Mica je recept prosledila meni.

MIcina- strinina- Blaškina lešnik torta

Potrebno:
Kora:3 kore (4 ukoliko se dekoriše fondanom)
12 belanaca
12 kašika šećera
12 kašika mlevenih pećenih lešnika (100g)
12 kašika mlevene plazme

Fil:
12 žumanaca
12 kašika šećera
6 kašike oštrog brašna
750ml  mleka
250g putera
300 g seckanih pečenih lešnika
200 g Milka mlečne čokolade. (seckane)

Priprema:
Kora:
Rerun zagrejati na 180C*
Umutiti 4 belanceta sa malo solli u šne.
Dodavati 4 kašika šećera dobro umutiti. Pomešati 4 kašike mlevenih pećenih lešnika i 4 kašike mlevene plazme. Dodati belancima I polako izmešati.
Peći15 min u plehu postavljenom pekapapirom (33x25)
Ponoviti još 2 puta.
 
Fil:
Skuvati krem od 12 žumanaca, 12 kašika šećera i 6 kašike oštrog brašna u 750ml mleka. Kuvati u micro 5-10 min na najačem. Povremeno izvaditi I promešati, pa nastaviti sa kuvanjem.
Istresti na plastični poslužavnik I pokriti prijanjajućom folijom. Ostaviti da se ohladi.
Umutiti penasto puter. Kada se fil ohladi spojiti sa puterom.
Dodati 300g seckanih pečenih lešnika I 200g seckane Milka čokolade.

Umutiti 2 šolje šlaga sa 1,5 šoljom kisele vode.
 
Filovanje: kora-fil-šlag…

Comments

Popular Posts