Američke krofne

Odlične, odlične krofne! Veoma se brzo prave, a još brže pojedu. Ukoliko ostane nešto za sledeći dan meke su i podjednako ukusne kao sveže. 


          Kada je pre par godina moj sin prvi put probao krofne iz Mc Donaldsa, zatražio je od svoje super mame da mu isto veče napravi baš te krofne kod kuće. Mission impossible, pomislila sam. Međutim kao svaka mama morala sam da se potrudim i opravdam toliko njegovo poverenje u moje moći. Pregooglala sam gomilu postova. Pregledala gomilu recepat, dosta ih isprobala. Međutim svaki put bi bilo pa nisu loše, ali! 
           Već sam pomislila da odustanem kada sam naletela na "tajni recept" . Kako je to zvučalo intrigantno. 
           Spisak sastojaka je bio sasvim uobičajen, sam posupak izrade takođe. Jedino što je odskakalo bio je krompir pečen u micro. Skeptično sam bušila viljuškom krompir i izvirivala šta će se desiti  mojoj mikrotalasnoj. I ništa, krompir je bio mekan i lako se pasirao kroz cediljku, a micro ostala čitava.
           Poučena iskustvom iz drugih recepata kod kojih je krompir zamenjen instant krompir pireom, morala sam da isprobam i tu varijantu. Savršeno! Ukus je ostao nepromenjen, a proces izrade još više uprošćen i ubrzan.


Potrebno:
2 šolje mleka ( 250 ml)
1 kk malo šećera
kockica kvasca (50g)
4 šolje brašna (ja sam dodala još 1/2 šolje, zavisi od brašna)
1 šolja instant krompir pirea
1 kašičica soli
1/2 šolje šećera.
4 kašike ulja.

Priprema:
Ugrejati  mleko sa malo šećera. Rastopiti  kvasac i ostaviti 5 min da nadođe. Pomešati brašno, instant krompir, so, šećer. Dodati mleko i 4 kašike ulja. Zamesiti  testo i malo izraditi na brašnom posutoj površini. Neka vas ne brine što nije sasvim glatko testo, tj što se primećuju ljuspice krompira. Testo je mekano i pomalo lepljivo. 
Pobrašniti površinu i razvući testo oklagijom na 1,5 cm debljine.  Seći krofne uz pomoć šireg i užeg okruglog sekača. U mom slučaju odlično su poslužile čaša za vodu i čašica za žestoka pića - 9 cm i 3 cm prečnika. Od ove smese ispadne oko 20 krofni.
Prebaciti krofne na krpu posutu sa malo brašna (da se ne zalepe za krpu).
Ostaviti da se malo odmore 10-15 min. 
Pržiti u zagrejanom ulju (ne sme da se puši ulje, kod mene je to broj 8 na skali 1-12) dok lepo ne porumene.
Izvaditi na kuhinjski ubrus da se ocede od suvišne masnoće.

Toplu krofnu staviti u toplu glazuru i malo okrenuti. Ostaviti da se osuši.

glazure:
osnova: U većoj šolji (mug) zagrejati pola šolje (cup) mleka sa kašikom putera.

limun glazura:
Dobro izmešati: 1 šolju prah šećera, 2 kašike ugrajanog mleka, 1/4 kašičice dr Oetker ekstrata vanile,1/4 kašičice soka od limuna (može i ekstrat).

čokolada:

Dobro izmešati: 1 šolju prah šećera, 3 kašike ugrajanog mleka, 2 kašike čokolade u prahu.

        Glazura se brzo steže, ukoliko želite da pospete kokosom ili šarenim mrvicama bilo bi dobro da imate pomoćnika :-). Ukoliko se glazura stegne pre nego što uvaljate sve krofne, ugrejte je malo u micro.



         Zamalo da zaboravim, neophodno je da ove krofne budu oblika prstena jer se tako ravnomerno isprže. Varijanta krofni bez rupe, poput naših standardnih krofni, nije se pokazala kao dobra ideja.

Originalan recept možete pogledati ovde



Comments

  1. sta je instant krompir?? i jel to mleko na pocetku treba grejati na sporetu?? retko kuvam pa jel moze malo detaljnije objasnjenje pripreme same smese, hvala! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Instant krompir su pahuljice krompira poput "Minut pirea". Mleko se u početku zagreje, bilo na šporetu ili u mikrotalasnoj. Doda se šećer i kvasac da "nadođe". Pazite da mleko ne bude vruće već samo malo toplije od temperature vašeg prsta. Ostalo je čini mi se prilično jasno. Pitajte šta nije jasno tu sam .-)

      Delete

Post a Comment

Popular Posts