Pinjata


Ima li lepše slike od slike nasmejanih, srećnih  klinaca. Moji klinci su poželeli da im mama napravi pinjatu za rođendan. Bilo je to pre tačno pet godina. Mada sam u početku bila sumnjičava, njihove sjajne okice koje me onako umilno gledaju bilo je teško odbiti. Pristala sam uz veliku zebnju da sam se uvalila u veliki problem. Nakon surfovanja po netu imala sam gomilu podataka, pa sam krenula u poduhvat zvani Pinjata.  Ispostavilo se da to uopšte nije tako teško, a finalni proizvod oduševio bi svakoga ko bi ga video. Od tada Pinjate su obavezni deo većine  porodičnih  proslava.

1.    Potrebna je smesa za lepljenje papira.
 1mera brašna, 4 mere vode, 1 kašičica soli
U šerpici razmutiti brašno i so u vodi. Zagrevati do ključanja. Kuvati dok se ne dobije gušća kremica. Važno je mešati sve vreme kako se ne bi stvorile grudvice. So sprečava kvarenje smese i neprijatne mirise.Možete dodati neki ekstrat zbog mirisa, ja nisam. Smesa se koristi prilično topla, ali ne vrela. Bolje je praviti manje smese, pa po potrebi dokuvati jer se zgušnjava kako se hladi.



 2.    Potrebni su baloni.
Baloni su telo pinjate. Morate imati neku predstavu kako će pinjata na kraju izgledati i koji oblik pravite. Na osnovu toga birate oblik i veličinu balona.  Birajte kvalitetne balone. Može se desiti  da sav trud propadne zbog toga što je balon pukao pre vremena. Ovom prilikom sam pravila lava i ponija. Bila su mi potrebna po tri balona za svaku pinjatu. Balone naduvati na željenu veličinu i selotejp trakom pričvrstiti.

povezivanje balona selotejp trakom
3.    Potrebni su časopisi, dnevne novine i beli papir za štampu.
Dnevne novine su najmekša vrsta papira i nju prvu oblažete preko papira. Zatim slede časopisi punijih listova radi čvrstine. Na kraju  Lepe se šnite belog papira kako bi pinjata bila bele boje. Tako je spremna odmah za bojenje ili ukrašavanje krep papirom.
Papir se cepa uz pomoć lenjira na šnite 3-5 sm širine. Savetujem vam da pripremite papir pre nego što krenete sa mazanjem.

papirne trake, smesa, premazivanje
4. Potreban je konopac (kanap).
Najbolje bi bilo neki koji se ne isteže. Ne treba mnogo, 50 cm bi trebalo da je ok. Zavisi od obima pinjate. Konopac za sušenje veša je sasvim u redu. Nakon 2 sloja  papira obmotati pinjatu kanapom. Vezati čvor . Kanap treba da je negde na sredini. Preko kanapa koji obuhvata pinjatu prelepiti još jedan sloj časopisa. Kanap što viri ostaviti napolju, ne mazati ga i ne prelepljivati. Pomoću toga okačićete pinjatu. 
Balone postaviti na posudu za mešenje. Tako će ostati na mestu prilikom lepljenja. Na svaki papir silikonskom četkom naneti smesu i papir zalepiti za balone. Prvo lepiti dnevnu štampu, pa časopise. Zatim je poslednji beli papir. Truditi se da je papir što ravniji i da se blago preklapa. Ne sme da bude praznih mesta. Na kraju celu pinjatu premazati smesom.  Ostaviti da se pinjata u potpinosti osuši. Okrenuti je sledeći dan kako bi se i druga strana bolje osušila. Pred kraj sušenja moguće je da balon pukne, što se odražava praskom. Tek da se ne uplašite
postupak oblepljivanja

5. Potrebne su kartonske rolne.
Od kuhinjskih ubrusa, peka papira, folija… Rolnu zaseći sa jedne strane nekoliko puta 3 sm dubine. Po pravilu trebalo bi da se rolne dobro napune novinama i zalepe za balone. Tako zalepljene trebalo bi da se oblažu smesom i papirom. Ovaj put ja nisam radila tako.
Noge je veoma teško lepo postaviti. Od vlažne smese mogu da se omlitave i da izgube položaj. Onda morate sa im podmećete nešto ispod njih, kako bi ostale na mestu i opet da na kraju završite sa nogom na stomaku.
Pomislila sam kako bi bilo mnogo lakše jednostavno zalepiti noge kasnije super lepkom. Tako da sam rizikovala. Super se zalepilo i bilo je ok neko vreme.  Pred sam čin razbijanja poniju  je  otpala noga, brzom akcijom animatora vraćena je super lepkom na mesto bez problema. Tako da ću od sada ipak ovako praviti noge za moje pinjate.

 6. Potrebno je nešto za ukrašavanje pinjate.
Krep papir, Super lepak, Kolaž papir, Perlice, Trake, Markeri
Ja najviše koristim ukrasni i krep papir.  Od krep papira onako urolanog, isečem deo 5-6 cm širine. Zasečem sa jedne strane 6 puta do polovine tog dela. Zatim zavučem makaze i isečem sa strana tako da dobijem papiriće  sa falticama. U suštini ovako skratim postupak ,kako ne bih sekla svaki papirić posebno. Od kolaž papira obično pravim detalje, kao što su uši, oči ili njuška.
Trake mogu da posluže za kosu, grivu, rep…
Kada je pinjata suva obložiti je ukrasnim ili krep papirom. Možete koristiti i boju. Papir se lepi od stomaka, a završava na leđima.
Predvideti gde će biti otvor za bombone i njega poslednjeg lepiti. Zarezati pinjatu u obliku slova V ili U. Iseći balon ukoliko nije pukao (oba balona koji čine stomak, inače klinci neće moći da razbiju pinjatu). Izvaditi ostatke balona i selotejp trake. Ubaciti bombone i otvor zalepiti super lepkom. Zalepiti papir ili neki deo pinjate. Ja sam zalepila rep i poniju i lavu.
Od kolaž papira iseći detalje, oči njuške, uši i pričvrstiti super lepkom.

ubacivanje bombona

7.    Bombone i slatkiši.
Bombone bi trebalo da budu uvijene u folije ili papir. Sigurno će popadati po podu, a klinci neće čekati da im neko drugi otme blago. Takođe koristite karamele ukoliko ima male dece, tvrde bombone mogu biti nezgodne. Lizalice se lome prilikom udaraca.
   
Od pribora biće vam potrebne još: makaze, skalpel, super lepak ( ili neki bolji lepak za papir), grafitna olovka, silikonska četka za premazivanje.


To je to, Pinjata je spremna. Pinjatu vezati pomoću kanapa koji viri za duži kanap. Bilo bi poželjno da na plafonu imate gredu ili alku. Tako može da se provuče kanap dužine 4-5 metara i da se pinjata pomera tako što se vuče kanap (u slučaju starije dece).Treba vam samo još palica i dobro raspoloženje. Plastične palice mogu da se kupe kod Kineza u 70. Bloku.Verujte mi plastične palice su više nego dovoljne. Klinci su poprilično jaki čak i oni uzrasta 7-8 god.

Pravila:
Postoji nekoliko načina igre. Varijanta koju mi najčešće primenjujemo jeste gde svi gosti učestvuju u razbijanju pinjata. Svako ima pravo na jedan pokušaj osim slavljenika. Slavljenik ima prava na tri pokušaja. Ranije su svi imali prava na tri pokušaja, ali su tako mnogo brzo razbijali pinjatu i neki gosti  ne bi stigli na red. Većoj deci  vezujemo oči, a neko od odraslih vuče kanap. Nije zabavno ukoliko razbiju pinjatu iz prvog pokušaja, treba im malo otežati posao.

VAŽNO: Potrebne su bar dve odrasle osobe da kontrolišu situaciju, kako se neko dete ne bi povredilo. Niko ne sme da prilazi dok  se pinjata udara.

Za izradu Pinjate potrebno vam je malo više vremena i ljubav prema mackanju. Ukoliko ne podnosite haos i nered po kući manite se ovog projekta. Mackavo je, lepljivo i svuda po sobi…možete već da zamislite!

Lepo se zabavite!

Pogledajte sjajnu Ivaninu pinjatu slonče.


Comments

  1. Hvala puno na tutorijalu!
    Mzlaki

    ReplyDelete
  2. Nema na čemu, želim ti puno zabave!

    ReplyDelete
  3. Jednostavno i zabavno! Bravo!

    ReplyDelete
  4. Postala sam pravi pinjata majstor otkad sam prije par god. procitala vas tutorijal....HVALAAAAAA

    ReplyDelete
  5. Baš mi je drago da to čujem. Hvala vama na povratnoj informaciji :-)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts