Sopska pita by veleboom



Pretražujući Internet naletela sam na jedan veoma zanimljiv recept.  Recept koji me po izgledu vratio u detinjstvo i rekreativnu nastavu u prirodi. Živo se sećam dugih šetnji, druženja kao i mirisa i ukusa  tih malih parčića testa sa sirom. Ponesena sećanjem isto veče sam deci za večeru napravila ovu pitu. Bila je pun pogodak, uz manje izmene Sopska pita je užina koju pamtim sa obronaka Tare. Veleboom hvala ti na divnom receptu!



Potrebno: 
za testo: 
500g brasna 
50ml ulja 
20g kvasca 
1 kašika šećera 
2 kašičice soli 
3 dl tolpe vode
  
fil:  
300g belog sira (sitan sir)  
3 jajeta  
100ml jogurta  
1 kašičica soli (ukoliko je sir slan smanjiti količinu soli) 
1 puna kašika masti (po želji količina)


Priprema
Fil:
Umutiti jaja, sir, jogurt i so u homogenu smesu.
Pleh 23cm x33 cm postaviti peka papirom I nauljiti.
Brašno i so prosejati u posudu. Napraviti udubljenje. U 3 dl vode dodati 1 kašiku šećera, malo brašna i pola kvasca (20 g). Zagrejati u micro i ostaviti da kvasac proradi (nadođe). Dodati mu ulje i uliti u udubljenje u brašnu. Zamesiti srednje mekano testo. Podeliti na 6 loptica velicine pomorandze.
Ukoliko imate mušemu, to olakšava dalji postupak. Mušemu blago nauljiti. Loptice uz pomoć oklagije tanko razviti (3mm), na veličinu pleha u kome će se peći.


Uz pomoć oklagije preneti u pleh, rukama po potrebi malo razvući do ivica.
Testo poprskati sa 2 kašike istopljene masti I preliti jednom kutlačom fila.
Ponoviti postupak sa svakom lopticom. Poslednji lopticu, premazanu filom, iseći na kvadrate željene veličine. Ja sam sekla na 24 kvadrata.
Uključiti rernu na 220C da se zagreje. Za to vreme testo će malo narasti. Peći 25-30 min. Kada pita porumeni prekriti folijom I smanjiti temperaturu na 180C. (Ja nisam pa je malo preplanula, ali mi tako volimo)


Sačekati da se malo prohladi (ukoliko možete odoleti mirisu) i iseći po zarezima.
Ovu sjajnu pitu preporučujem da servirate uz hladno kiselo mleko ili jogurt. 
Za starije može i hladno pivo. 

Pita je i sutradan meka, malo podgrejana u micro je savršena - kao tek izvađena iz rerne. 



Comments

Popular Posts