Pire od jabuka

Jabuke su moje omiljeno voće.  Da me pogrešno ne shvatite, volim ja i drugo voće. Međutim jabuke su na prvom mestu. Zato u mom zamrzivaču postoje dve police sa rendanim, seckanim, celim izdubljenim i sa polutkama jabukama. Ne, ne mislim da preterujem. Ove godine sam odlučila da pored kompota napravim i pire od jabuka. Nisam u stvari planirala da odmah napravim količinu za omanju vojsku, ali kada sam isprobala recept stvar je bila rešena. Sjajno je za punjenje lisnatog testa, kao preliv preko griza ili možda sutlijaša. Moje matoro dete je čak došlo na ideju da pravimo kolačiće punjene ovim pireom.
Da i moja deca mnooogo vole jabuke :-))


Potrebno:
900g jabuka
60ml vode (4 kašike)
150g šećera

Priprema:
Jabuke oljuštiti, očistiti i iseći na tanje ploškice. Tada ih premeriti.
Staviti ih u malo dublju šerpu, posuti šećerom i preliti vodom. Poklopiti!!!
Na umerenoj temperaturi (kod mene 6 od 12 podeoka) kuvati 45 min.
Posle 30 min promešati ili samo prodrmati šerpu.
Skuvani pire ubutati žicom, da se sve lepo sjedini. Ukoliko želite ujednačen pire možete ga izblendati.
Vruće sipati u teglu.
Od ove količine dobije se nešto više od jedne tegle. Princip je isti i za veće količine, samo je vreme kuvanja duže i veličina šerpe veća :-)

Recept je stigao iz Švedske i želim da se zahvalim mojoj ujni Ljilji. Morala sam malo da ga doterujem po svom ukusu, što uostalom i vama predlažem. A recept je takav da se možete igrati  do mile volje.
Umesto vode možete sipati sok ceđene pomorandže, dodati koricu limuna i pomorandže, dodati začine po ukusu...

Comments

Popular Posts