Tićini medenjaci



Tića je moja starija sestra od strica. Ovaj recept sam dobila od nje pre 15. godina. Uz manje izmene ovo je ubedljivo najbolji recept za medenjake koji sam do sada pravila.

Potrebno:
50g putera
250g šećera
3 jajeta
3 kašike meda
1 kašičica začina za medenjake (cimet, đumbir, karanfilić, muskatni oraščić, anis)
1 prašak za pecivo
500g brašna
 


Umutiti jaja sa šećerom. Dodati omekšali puter.Po originalnom receptu koristio se margarin, ali ja više volim ukus i miris putera. Brašno pomešati sa praškom za pecivo i začinima. Dodati smesi sa jajima.Zamesiti meko pomalo lepljivo testo. 
Nauljiti dlanove i od testa praviti kuglice veličine manjeg oraha. Nakon nekog vremena biće potrebno ponovo nauljiti ili oprati ruke. Ređati u pleh postavljen peka papirom. Ostaviti mesta jer dosta narastaju. Uz pomoć kašičice malo ih spljoštiti.  Ja koristim kašiku za med, jer ostavlja lep trag. Peći 10-12 min na 200*C.

Ostaviti medenjake da se malo ohlade.  Divni su I bez ukrašavanja, ali možete ih ukrasiti royal icingom po želji. 
 
Pošto ne volim živa jaja ni u kom obliku izbegavala sam ovu glazuru. Royal icing se sastoji od termiči neobrađenih belanaca. Pre mesec dana sam otkrila metodu kojom se pasterizuju belanca kod izrade buttercream frosting-a. U pitanju je video klip 1:2:3 Swiss Meringue Buttercream.Belanca se blago pomešaju sa malo soli i kristal šećerom. Nad parom se mešaju dok se ne rastopi šećer. Kako je temperature topljenja šećera veća od temperature na kojoj se belanca pasterizuju, znaćete da je gotovo kada pod prstima više ne osećate kristale šećera. 

royal icing
 Pomislila sam da bi ova metoda bila primenljiva i na rojal icing. Može, bez problema. Kada se šećer rastopi ostaviti malo belanca da se prohlade pa im dodati sok limuna, malo gustina i šećer u prahu do željene gustine. Dodati boje ili ostaviti belo kao što sam to ja uradila.


Comments

Post a Comment

Popular Posts