Kanelbullar



Cimet rolnice. Mekane, mirisne...Upakovane u haljinice od bele čipke (korpice). Kada sam ih prvi put ugledala bila je to ljubav na prvi pogled. Iz stare bakine kuhinje širio se za mene do tada nepoznati miris. Ujna nam je opet spremila nešto novo, egzotično. Nešto što nam je bar malo približavalo Švedsku, njihov dom. Bullari su se pušili ispod krpe I trebalo je sačekati da se malo prohlade, ali ja to jednostavno nisam mogla. Meni su I dan danas najbolji onako vreli...
Kanelbullar
Sastojci:
150 g margarina
5 dl mleka
50 g svežeg kvasca
1/2 kašičice soli
11/2 dl šećera (3/4 čaše od 2 dl)
13 dl brašna (6 ½ čaše od 2 dl)
2 kašičice kardemuma

Fil:
Margarin za mazanje
kristal šećer (običan)
Kesica cimeta

Još je potrebno:
1 jaje
Pearl Socker (krupni šećer koji se ne topi na visokim temperaturama)

Priprema:
U mlakom mleku rastopiti kvasac i 1 kašiku šećera. Ostaviti da naraste. Brašno prosejati I pomešati sa solju, šećerom i kardemumom. U sredini napraviti udubljenje. Margarin rastopiti. Brašnu dodati narastao kvasac i margarin. Zamesiti glatko, meko testo. Ostaviti na toplom 40 min da naraste.
Testo premesiti. Podeliti na 2 dela. 

Svaki deo rastanjiti na 1/2 cm debljine. Premazati margarinom, posuti šećerom I cimetom. Urolati. Seći šnite 1,5-2 cm širine. Svaki šnit staviti u pripremljene korpice. Pripremiti 40 korpica. Svaki bullar premazati umućenim jajetom I posuti krupnim šećerom. 


Uključiti rernu da se greje na 250C. Za to vreme bullari narastaju. Peći 10 min, da lepo porumene. Pečene bullare ostaviti ispod krpe da se prohlade.


Kada sam po prvi put požurila da probam bullare susrela sam se sa problemom. Korpica nikako nije htela da se odlepi od kolača. Međutim, kada se lepo sačeka, korpica malo ovlaži i bez problema se skine. Samo treba sačekati ...  :-)


Comments

Popular Posts