Forumske pljeskavice


Pre par nedelja imala sam tu čast da budem gost kod moje forumske prijateljice Violete u Smederevu. U pitanju je bilo drugo forumsko okupljanje i malo je reći da je sve bilo divno i savršeno. Uz puno smeha i pozitivne energije dan mi je proleteo kao nikada pre. Viki je odličan domaćin  i sjajna kuvarica. Ove pljeskavice su uz Milankine breskvice bile highlight našeg okupljanja.

Prenosim originalan recept jer je apsolutno savršen i ništa tu ne treba menjati!a ukoliko želite da pogledate nešto više o njima i utiske devojaka koje su ih probale izvolite ovuda!

Potrebno: 
1/2 kg mlevenog mesa (svinjskog)
srednja glavica crnog luka
4 kašike prezli
kašičica soli
kašičica Vegete (mnogi je izbegavaju,ali ja pravim sa njom)
1,5 dl tople vode
kašičica sode bikarbone


Priprema:
Luk sitno iseckati. 
Pomešati luk, prezlu, so, biber, toplu vodu i sodu bikarbonu. 
Dodati meso i sve dobro izmešati. Dugo mesiti. 
Posudu pokriti folijom i ostaviti u frižideru sat vremena.(Viki kaže da su lepe i bez čekanja).

Kod fomiranja pljeskavica poslužila sam se poklopcem Dobro kremića (500g). Poklopac sam stavila u kesu i blago nauljila deo kese kod udubljenja. Lopticu mesa sam utisnula u poplopac i pritiskala dok nije popunila šupljinu i dok se nije ujednačila u debljini. Prevrnula sam je na dlan i stavila da se peče. Na ovaj način sve su pljeskavice bile lepog okruglog oblika i jednake veličine. Dobila sam 9 pljeskavica normalne veličine, taman za lepinjice.

Viki ima brži metod : lopticu mesa stavi u kesu i pritisne daskom za sečenje. 

Radi pikantnijeg ukusa možete dodati kačkavalj seckan na kockice (50g na 1/2kg mesa), možete dodati i dimljene slanine - neće pokvariti ukus! :-)

Napomene: 
- Pljeskavice su sjajne sa svinjetinom. Moja porodica nije ljubitelj iste, ali u ovom slučaju nisu ni primetili da se radi o svinjetini. Pljskavice su sočne i meke. Junetina dolazi u obzir, ali pomešana sa svinjetinom (4:1 u korist svinjskog mesa).

- Mada mogu lepo da se ispeku u tiganju (kao što se može videti iz priložene slike), ja to ipak ne preporučujem. Količina dima je znatna u tom slučaju, pa ukoliko ne želite zabrinute komšije na pragu, preporučujem ipak roštilj ili pizza pekač.


Comments

Popular Posts