The BEST grilijaš štanglice



Kako što im ime kaže, za mene najbolje grilijaš štanglice. Isprobala sam brojne recepte za grilijaš. Neki su bili fini,većina samo ok. Kod nekih sam završila sa opekotinama 2. stepena. Neki nisu uopšte ličili na prave grilijaš štanglice.
Ovaj recept nije za kuvare početnike, ali je daleko jednostavniji i sigurniji od većine ostalih. Što je najvažnije ukus im je savršen!!!
Potrebno:
 900 g šećera
 375 g margarina
 8 žumanaca
 200 g seckanih oraha
 2 lista oblande 

Priprema
Pleh od rerne obložiti peka papirom, većim od samog pleha. 
Staviti list oblande, veći kvadratići na gore.
Važno je da se  šećer karamelizuje i da se fil sa jajima kuva u isto vreme!


Umutiti žumanca, 450 g šećera i omekšali margarin. Na  tihoj vatri (podeok 6 od 12) u šerpi kuvati dok se ne zgusne. Meni je trebalo oko 20 min. Mešati. 
U široj šerpi topiti 450 g šećera na laganoj vatri. Kod mene je to broj 6 od 12 podeoka na šporetu, čak mi se u par navrata učinilo da je I to suviše jako. Šećer treba da dobije karamel boju i da nema grudvice. 

Kada se  šećer karamelizovao, dodati u njega 200 g seckanih oraha.
Fil sa jajima postaje gust i ključa kao kačamak ili kao lava. Polako mešajuci dodavati fil u caramel i orahe.



Preliti smesom pripremljenu oblandu i prekriti drugim listom oblande (okrenula sam naopako oblandu -ups). Smesa je gustine lave. Imate dovoljno vremena da sve lepo razmažete i preklopite.


Stranice peka papira podići i odozgo fiksirati, pritisnuti većom ravnom knjigom. (Ja sam se poslužila teglicama sa začinima) Tako bi se podjednako rasporedio fil i  fil ne bi  cureo sa strane. Knjiga ne mora da bude obimna ;-)
 
Čuvajte prste!
Bez problema možete prepoloviti meru, opet će biti dosta štanglica. Mada, kod mene brzo nestaju, a i pogodne su za zamrzavanje.


Recept u originalnoj verziji možete pogledati ovde

Comments

Popular Posts